Dizajn kao strateška prednost

U ovom okruženju, dizajn web stranice može postati strateška prednost. Učinkovito korištenje dizajna omogućit će tvrtki da ima koristi na više načina.

Učinkovit dizajn omogućit će pružatelju bolje predviđanje i kontrolu troškova. Na primjer, dizajn bi trebao uključivati fleksibilna pravila o tome kako i gdje će stranica dodati novi sadržaj (za razliku od ažuriranja starog sadržaja). Uspostavljanje ovih pravila u fazi dizajna projekta uvelike će smanjiti potrebu za tekućim promjenama dizajna, kao i pomaknuti vrijeme do sljedećeg velikog redizajna.

Slojeviti dizajn stranice može omogućiti tvrtki da brže i učinkovitije reagira. Odvajanje sadržaja od prezentacije i funkcije u dizajnu smanjuje napor da se kasnije promijeni bilo koje od to troje. Osim toga, snažan konceptualni model pojednostavljuje donošenje odluka o tome treba li uopće napraviti promjene ili ne.

Ono što je možda najvažnije, učinkovit dizajn može pomoći zadovoljiti i zadržati korisnike. Postoje mjerljivi ljudski čimbenici koji se mogu koristiti za objektivnu procjenu utjecaja koji dizajn stranice ima na korisnike. Učinkovit dizajn web stranice može poboljšati iskustvo za korisnike na nekoliko mjerljivih načina. Na primjer, korištenje dosljednog jezika na gumbima i uputama smanjuje vrijeme koje je korisnicima potrebno za obavljanje zadataka za 25 posto. Korisnici dolaze na stranicu s ciljevima. Učinkovit dizajn pomoći će im da brže i lakše postignu svoje ciljeve.

Dizajn se može koristiti za smanjenje broja pogrešaka koje korisnici čine tijekom obavljanja uobičajenih zadataka na web mjestu. Ako netko nije bio izložen tome kako se dizajneri softvera nose s pogreškama, ova bi se ideja mogla činiti uznemirujućom. Korisnici obično o pogreškama razmišljaju kao o pogreškama koje čine i za koje su nekako krivi. Dizajneri softvera o pogreškama razmišljaju kao o korisnikovoj najboljoj aproksimaciji ispravne akcije. Drugim riječima, korisnik je poduzeo ono što se činilo ispravnim za postizanje cilja. Dizajneri softvera koriste dobro poznate principe kako bi povećali vjerojatnost da će korisnik uopće poduzeti ispravnu radnju. Ne postoje loši korisnici, ali postoje nesavršeni dizajneri i dizajni.

Subjektivno zadovoljstvo još je jedan ljudski faktor koji softverski dizajneri mjere. To se obično radi tako da korisnici dodijele brojčanu vrijednost koliko su uživali u korištenju softvera. Dakle, iako je čimbenik koji se mjeri subjektivan, korisnici mu dodjeljuju objektivan broj koji će služiti kao referentna vrijednost koja se može ponovno izmjeriti tijekom vremena kako bi se izmjerilo poboljšanje. Ako organizacija smatra da zadovoljstvo korisnika njezinom web stranicom nije pretjerano važno, možda bi željela imati na umu da je ono važan pokazatelj hoće li se korisnik ikada vratiti.

Vidjeli smo neke od načina na koje bolji dizajn može poboljšati web mjesto na mjerljive načine. Ali s rastućim troškovima, brzim tehnološkim promjenama i povećanom funkcionalnom složenošću, kako će se dizajneri nositi, a kamoli preći trenutne razine upotrebljivosti, kako bi postigli stratešku prednost za svoje stranice?

Kako web projekti postaju sve sličniji softverskim projektima, web dizajneri će morati gledati na metodologije softverske industrije. To će rezultirati prelaskom na novi imperativ dizajna koji će kombinirati najbolje prakse iz medijskog dizajna i produkcije s načelima interakcije između čovjeka i računala. To se zove dizajn usmjeren na akciju.

Dobar dio ovog novog dizajnerskog pokreta odvijat će se prirodno. Web je možda najnoviji novi medij, ali sigurno nije prvi novi medij. Postoji prirodan napredak u dizajnu svih novih oblika, medija ili drugih. Novi oblici započinju oponašanjem starijih oblika, a zatim se razvijaju u ono što će novi oblik na kraju postati. Rani dizajni automobila kopirali su dizajne kočija (otuda naziv “kočije bez konja”). Rani televizijski programi kopirali su i radio i kazalište uživo. Tako se i Web bori od svoje rane imitacije tiskanih i elektronskih medija do onoga što će u konačnici postati.

Četiri faze web dizajna

Četiri progresivne faze evolucije web dizajna odražavaju faze kroz koje mnogi web dizajneri prolaze u svom razvoju. Danas na webu postoji mnogo primjera stranica koje odgovaraju prve tri faze. Četvrta faza je ona koja se tek sada počinje pojavljivati. Četiri faze su:

Primjenjujući ono što već znamo. Ovdje dizajner primjenjuje lekcije iz etabliranih medija. Posljedično, stranica obično izgleda kao ispisana stranica, video snimak ili CD-ROM. Interaktivnost često trpi i izvedba je obično loša zbog teške grafike.