Nova generacija mliječnih proizvoda bogatih proteinima
QUARK – SAVEZNIK ZDRAVOG NAČINA ŽIVOTA

Iako povijest proizvodnje i konzumacije quarka (kvarka) seže još u 13. stoljeće pretežno u sjeverno europskim zemljama, u našim krajevima njegova popularnost snažno jača zadnjih nekoliko godina, jačanjem osvještenosti o važnosti pravilne i uravnotežene prehrane bogate protinima te redovne fizičke aktivnosti.

Quark je svježi sir s visokim udjelom proteina, niskim udjelom mliječne masti i ugljikohidrata. Upravo ga ove karakteristike čine najčešćim izborom svih onih koji paze na kvalitetu života kroz pravilnu i uravnoteženu prehranu i redovnu fizičku aktivnost.

Nježne je, kremaste i svilenkaste teksture a najčešće se konzumira u kombinaciji s voćem , povrćem ili žitaricama što ga čini idealnim spojem proteina i preporučenih ugljikohidrata.

Nadalje, nezaobilazan je dio zdravih sendviča, umaka i dip-ova, a dodatkom začina, povrća i svježeg začinskog bilja postaje gurmanski a istovremeno zdrav zalogaj. Nerijetko se koristi i u pripremi laganih slastica na bazi quarka, štrukli i sl.

Udio proteina u quarku najčešće se kreće u rasponu od 8 do 12 g/100 g proizvoda, a udio mliječne masti sveden je najčešće na 0,1 posto. Upravo ga zato potrošači percipiraju kao zdrav i nutritivno vrijedan proizvod, posebno pogodan za sve one koji vode brigu o pravilnoj i uravnoteženoj prehrani te koji se bave nekom fizičkom aktivnošću.

Udio proteina u quarku najčešće se kreće u rasponu od 8 do 12 g/100 g proizvoda, a udio mliječne masti sveden je najčešće na 0,1 posto.

Pravilna i uravnotežena prehrana podrazumijeva unos 20 do 30 posto proteina, 30 do 35 posto masti te do 40 posto ugljikohidrata.

Iako se individualne potrebe za unosom proteina razlikuju, EFSA (European Food Safety Agency) kao opću smjernicu definira preporučen unos 0,83 g proteina/kg tjelesne mase.

 Napredne nutricionističke smjernice danas definiraju preporučen unos 1g proteina/kg tjelesne mase kod redukcijskih dijeta, održavanja mišićne mase  te uopće kod pravilne i uravnotežene prehrane.

Pojednostavljeno, žena težine 60 kg dnevno pravilnom i uravnoteženom prehranom treba unijeti 60 g proteina. Ukoliko redovno vježba 2 do 3 puta tjedno, dnevna potreba za proteinima raste na 90 g proteina odnosno na 1,5 g proteina/kg tjelesne mase.

 Sa samo 150 g ukusnog, laganog i zdravog quarka žena će u jednom obroku/međuobroku konzumirati između 10 i 18 grama proteina odnosno skoro trećinu potrebnog dnevnog unosa proteina.

VIŠE O PROTEINIMA NA BLOGU: