Nova generacija mliječnih proizvoda bogatih proteinima
OBROK NAKON FIZIČKE AKTIVNOSTI ILI TRENINGA?

OBAVEZNO!

Poslije treninga naši su mišići izmoreni, razina šećera u krvi (u obliku zaliha glikogena) je pala i započeli su katabolički procesi razgradnje mišića. Upravo je zato mišiće potrebno nahraniti i odgovarajućim namirnicama potaknuti njihovu izgradnju, do 30 minuta nakon završetka treninga.

Dvije su grupe namirnica optimalne za prehranu nakon treninga; proteini i odabrani ugljikohidrati. Masti neposredno nakon treninga treba izbjegavati.

Proteini

Prirodni i dobri izvori proteina odnosno esencijalnih aminokiselina koje tijelo ne može samo proizvesti, a neophodno ih treba su: mlijeko i mliječni proizvodi, posebno quark (kvark – svježi sir bogat proteinima s niskom udjelom mliječne masti), posni sir, piletina, krto meso, riba i jaja.

Ugljikohidrati

Nadomještanje izgubljenog glikogena tijekom vježbanja najizraženije je tijekom i neposredno nakon fizičke aktivnosti. Osim toga, unošenje ugljikohidrata odmah nakon treninga povećava razinu inzulina u krvi, hormona koji je među najzaslužnijima za rast mišićne mase.

Važno je birati preporučene ugljikohidrate s niskim GI indeksom; prvenstveno voće i povrće, dok se u nekim strategijama preporuča nakon vježbanja uz proteine unijeti i ugljikohidrate visokog glikemijskog indeksa.

Obrok nakon treninga treba biti lako probavljiv

Obrok koji slijedi neposredno nakon vježbanja treba biti lagan i lako probavljiv i treba ga konzumirati unutar 30 minuta nakon fizičke aktivnosti. Quark s voćem ili posni sir s voćem jedan je od prijedloga ukusnog i adekvatnog obroka koji će nahraniti i nagraditi mišiće. Slana varijanta za mišićnu definiciju jednako je ukusna; quark natur ili pak posni sir s paprikom i cherry rajčicama, aromatiziran svježim začinskim biljem prava je „after workout“ poslastica!

Praktičan i vrlo ukusan prirodan obrok nakon fizičke aktivnosti su i gotovi „on the go“ funkcionalni mliječni proizvodi dodatno obogaćenih proteinima poput mlijeka, jogurta, shake-ova ili pak svježih sireva.

Ne zaboravite, za maksimalan učinak treninga potrebna je pravilna uravnotežena prehrana prije i nakon treninga te hidratacija organizma prije, za vrijeme, i poslije treninga.

VIŠE O PROTEINIMA NA BLOGU: