Nova generacija mliječnih proizvoda bogatih proteinima
KAKO ZDRAVO MRŠAVITI? UZ PROTEINE!

Namirnice bogate proteinima imaju snažan zasitan učinak u odnosu na masti i ugljikohidrate. Istovremeno proteini su esencijalne hranjive tvari potrebni za rast i regeneraciju svih stanica u ljudskom tijelu.

Pravilna i uravnotežena prehrana te redovna fizička aktivnost temelj su zdravog načina života i jedinstvena preporuka stručnih krugova kod pitanja redukcijskih dijeta (dijeta za mršavljenje).

Istraživanja s područja nutricionizma, osobito zadnjih godina, imaju sve važniju ulogu u prenošenju znanstvenih spoznaja o važnosti redovne konzumacije namirnica bogatih proteinima za zdrav i kvalitetan način života a posebno tijekom redukcijskih dijeta, u kontekstu uravnotežene prehrane i udjela ostalih hranjivih tvari.

Proteini imaju veći zasitan učinak u odnosu na masti i ugljikohidrate

Naime, namirnice bogate proteinima imaju značajno jači zasitni učinak u odnosu na masti i ugljikohidrate, zbog čega uslijed prehrane bogate proteinima dolazi do spontanog smanjenja cjelokupnog dnevnog energetskog unosa, jednostavnije rečeno do smanjenog unosa hrane.

Osim toga osobe koje vode računa o konzumaciji dovoljno proteinskih namirnica imaju tendenciju da manje jedu prehrambene proizvode bogate ugljikohidratima koji su procesuirani industrijskim postupcima (kruh, tjestenina, peciva, krekeri…) a koji su nerijetko glavni uzročnik dobivanja na težini a ujedno su nutritivno siromašne namirnice.

Nadalje, prehrana s preporučenim udjelom proteina od 20 do 30 posto u odnosu na cjelokupni energetski unos pokazala se kao ona koja može ubrzati metabolizam uz gubitak 80 do 100 kalorija više na dan u odnosu na prehranu s niskim udjelom proteina.

Potreban unos 20 do 30 posto proteina u prehrani

Uz zastupljenost proteina u svakodnevnoj prehrani od 20 do 30 posto, napredni stručnjaci preporučuju unos 30 do 35 posto masti te do 40 posto ugljikohidrata. Takav režim prehrane podmiruje potrebe organizma za glavnim nutrijentima te ostavlja organizmu dovoljno energije za bavljenje redovnom fizičkom aktivnošću, koja je danas nužna kod ljudi svih dobnih skupina.

Namirnice bogate proteinima

Quark (kvark) - svježi meki sir bogat proteinima s niskim udjelom masti, posni sir, mlijeko, jogurt, sirutka, krto meso piletine i puretine, riba, jaja, orašasti plodovi, mahunarke i dr. prirodan su i vrijedan izvor proteina.

Kod izbora ugljikohidrata važno je izabrati preporučene; voće i povrće te integralne žitarice i mahunarke. Jednako je važno pametno birati masti; hladno prešana ulja (maslinovo ulje, bućino ulje), masnu plavu ribu, losos, orahe, bademe, chia sjemenke i dr. koji su najpreporučljiviji izvori masti koje našem organizmu i zdravlju čine dobro.

VIŠE O PROTEINIMA NA BLOGU: