Nova generacija mliječnih proizvoda bogatih proteinima
5 STVARI KOJE TREBATE ZNATI O PROTEINIMA

Istraživanja s područja nutricionizma, osobito zadnjih godina, imaju sve važniju ulogu u prenošenju znanstvenih spoznaja o važnosti redovne konzumacije namirnica bogatih proteinima za zdrav i kvalitetan način života kod svih skupina ljudi.

Proteini i bjelančevine su isto

Proteini i bjelančevine su dva različita naziva istog značenja; proteini odnosno bjelančevine su za život neizostavne hranjive tvari potrebne za rast i regeneraciju svih stanica u ljudskom organizmu. Pored vode, proteini su najrasprostranjenija molekula u našem tijelu. Nalaze se u svim stanicama i istovremeno su njihov gradivna tvar, posebno stanica mišića.

Kome su potrebni proteini?

Svima! Iako se prehrana bogata proteinima najčešće veže uz sportaše i rekreativce budući da proteini pomažu izgradnju i održavanje mišićne mase, proteini su jednako važni kod svih dobnih skupina, ovisno o količini i potrebama! Najuspješnije redukcijske dijete su upravo one bazirane na raznolikoj prehrani bogatoj proteinskim namirnicama u sklopu uravntežene prehrane, dok u svim ostalim dobnim skupinama proteini predstavljaju esencijalni dio pravilne i uravnotežene prehrane.

Proteini smanjuju apetit

Proteini imaju značajno jači zasitni učinak u odnosu na masti i ugljikohidrate, zbog čega uslijed prehrane bogate proteinima dolazi do spontanog smanjenja unosa hrane.

Osim toga osobe koje vode računa o konzumaciji dovoljno proteinskih namirnica imaju tendenciju da manje jedu prehrambene proizvode bogate ugljikohidratima koji su procesuirani industrijskim postupcima (kruh, tjestenina, peciva, krekeri…) a koji su nerijetko glavni uzročnik dobivanja na težini a ujedno su nutritivno siromašne namirnice.

Koliko mi treba proteina?

Pravilna i uravnotežena prehrana podrazumijeva unos 20 do 30 posto proteina, 30 do 35 posto masti te do 40 posto ugljikohidrata. Iako se individualne potrebe za unosom proteina razlikuju, EFSA (European Food Safety Agency) kao opću smjernicu definira preporučen unos 0,83 g proteina/kg tjelesne mase.

Napredne nutricionističke smjernice danas definiraju preporučen unos 1g proteina/kg tjelesne mase kod redukcijskih dijeta, održavanja mišićne mase te uopće kod pravilne i uravnotežene prehrane.

Pojednostavljeno, žena težine 60 kg pravilnom i uravnoteženom prehranom treba unijeti 60 g proteina dnevno. Ukoliko redovno vježba 2 do 3 puta tjedno, dnevna potreba za proteinima raste na 90 g proteina (1,5 g proteina/kg tjelesne mase).

Izvori proteina

Quark (kvark) - svježi sir bogat proteinima s niskim udjelom mliječne masti i ugljikohidrata, posni sir, mlijeko, jogurt, sirutka, krto meso piletine i puretine, riba jaja, orašasti plodovi, mahunarke i dr. prirodan su i vrijedan izvor proteina.

VIŠE O PROTEINIMA NA BLOGU: